Firma Eurospiner zajmuje się przeprowadzkami już od ponad 17 lat. W tym czasie zrealizowali wiele przeprowadzek zarówno lokalnie na terenie Wrocławia jak i w odleglejsze miejsca takie jak między innymi Wyspy Brytyjskie. Stanowią zgrany i doświadczony zespół, cechując się przy tym rotacją pracowników bliską zeru. Firma kompleksowo dba o swoich klientów, dlatego naturalnie zależało nam by było to widoczne na ich stronie.
Stan początkowy
Poprzednia strona wykonana była w systemie WordPress, który pomimo, że bardzo często wybierany, nie jest najprzyjaźniejszym rozwiązaniem do zarządzania treścią strony internetowej. Strona już przed naszymi pracami była bardzo rozbudowana, jednak z uwagi na to, że liczyła już sobie kilka ładnych lat, to konieczna była zmiana designu na bardziej nowoczesny. Dodatkowo konieczna była optymalizacja wydajności strony, aby strona ładowała się błyskawicznie nawet na urządzeniach mobilnych.
Na stronie prowadzono działania SEO, jednak nie zainstalowano skryptów analitycznych ani nie podłączono Google Search Console, co uniemożliwiało monitorowanie liczby odwiedzin strony oraz optymalizację konwersji. Musieliśmy i temu zaradzić.
Cele Projektu
Celem projektu dla firmy Eurospiner było kompleksowa optymalizacja i modernizacja strony internetowej, aby lepiej służyła zarówno obecnym, jak i potencjalnym klientom. Naszym zadaniem było wykonanie strony internetowej, która będzie nie tylko estetyczna i funkcjonalna, ale także zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz łatwa w zarządzaniu dla zespołu Eurospiner. Głównymi celami projektu obejmowały:
- Usprawnienie nawigacji i dostępności informacji
- Budowanie zaufania i wiarygodności
- Poprawa SEO i struktury strony
- Optymalizacja wydajności strony
- Bezpieczeństwo i łatwe zarządzanie treścią
Jak wyglądała realizacja?
Dedykowany cennik i szybki kontakt
Jako pierwsze z usprawnień dodaliśmy widoczny na samej górze strony i łatwo dostępny panel do natychmiastowego kontaktu. Pozwala to klientom, którzy są już zdecydowani na skorzystanie z usług, szybko skontaktować się z firmą. Firma stawia na bezpośredni i szybki kontakt z klientami co w 100% należało zaadresować na stronie.
Dla osób które nie chcą dzwonić przygotowaliśmy również formularz kontaktowy. W celu ochrony strony przed botami, w formularzu kontaktowym zastosowaliśmy zabezpieczenie reCaptcha. Zapewnia to, że wszelkie zapytania przychodzące przez formularz są autentyczne i pochodzą od rzeczywistych użytkowników. Usprawnieniem jest także wirtualna wizytówka dostępa z linku w stopce strony.
Dodatkowo, aby jak najbardziej uprościć odwiedzającym znalezienia ceny za usługi, zastosowaliśmy klikalne zakładki, które umożliwiają użytkownikom łatwe przeglądanie różnych usług i ich cen. Ta funkcjonalność znacznie upraszcza nawigację, pozwalając klientom szybko znaleźć interesujące ich informacje bez konieczności przeszukiwania całej strony. Dzięki temu rozwiązaniu strona jest bardziej przejrzysta i intuicyjna.
Potwierdzenie jakości i dokładny opis usług
Przez tyle lat działania firma zyskała wielu zadowolonych klientów realizując usługi zarówno dla osób prywatnych jak i firm. Zaadresowaliśmy każdego z tych odbiorców, przygotowując osobne sekcje z opiniami. Opinie osób prywatnych pobrane zostały z Googla, ponieważ aktualnie jest to miejsce, z którego można pozyskać najszczersze zdanie klienta. Opinie firm zostały potwierdzone w formie oficjalnych dokumentów, co samo w sobie jest wartością wartą podkreślenia.
Zaadresowanie każdego z potencjalnych klientów wymagało jednak czegoś więcej niż załączenie dedykowanych opinii. Dla każdej z usług została przygotowana osobna podstrona. Dzięki temu klienci mogą szybko znaleźć szczegółowe informacje na temat interesującej ich usługi, nie tracąc czasu na przeglądanie informacji, którymi nie są zainteresowani.
Baner szybkiego kontaktu
W branżach takich jak przeprowadzki często klienci chcą dowiedzieć się wyceny i szczegółów usługi bezpośrednio od firmy przez telefon zamiast przeglądać stronę. Ułatwiliśmy to klientom Eurospinnera tak bardzo jak tylko możliwe dodając baner na samej górze strony. Po jego kliknięciu będąc na telefonie, klient od razu może zadzwonić do firmy.
System zarządzania treścią (CMS)
Firma Eurospiner wymagała prostoty w zarządzaniu treścią, dlatego wdrożyliśmy system zarządzania treścią Strapi. Wszystkie komponenty strony zostały zaprojektowane tak, aby zawsze wyglądały idealnie zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach. CMS umożliwia łatwą aktualizację treści bez potrzeby posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej.
Odwzorowanie struktury linków i monitoring konwersji
Na przestrzeni wielu lat działania strona firmy znacznie się rozrosła. Ze względu na SEO konieczne było dokładne odwzorowanie struktury linków na stronie, co oczywiście zrobiliśmy. Przed rozpoczęciem prac przygotowaliśmy specjalny skrypt, który przeszedł po stronie i zapisał jej strukturę, uwzględniając także strony, które nie znalazły się w sitemapie. Pozwoliło nam to na precyzyjne przeniesienie ważnych podstron oraz dodanie przekierowań 301 dla stron, które zostały scalone w jedną.
Pomimo prowadzonych działań SEO, strona nie była zintegrowana z narzędziami takimi jak Google Analytics czy Hotjar. Narzędzia te są niezbędne do mierzenia skuteczności na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego oraz samej konwersji. Ważne jest jednak, aby dane były zbierane zgodnie z prawem. Niestety, wiele stron na polskim rynku gromadzi dane analityczne jeszcze przed wyrażeniem zgody przez użytkownika, a czasem nawet pomimo odmowy. Narzędzia zostały wdrożone zgodnie z przepisami, bez pogorszenia wydajności strony.
Optymalizacja wydajności strony
Drastycznie poprawiliśmy wydajność strony oraz wskaźniki Core Web Vitals, osiągając maksymalną ocenę w 3 z 4 możliwych parametrów. Automatyczna optymalizacja grafik oraz zmniejszenie rozmiaru strony zapewniają szybkie ładowanie i płynne działanie strony, co jest konieczne dla pozytywnego doświadczenia użytkownika.
Warto podkreślić, że wynik ten będzie stabilny, ponieważ dostarczone przez nas rozwiązania automatycznie optymalizują grafiki i zmniejszają rozmiar strony, co ułatwia zarządzanie i zapewnia długotrwałe korzyści.
Rozwiązanie niespodziewanych problemów
Niespodziewanie podczas przenoszenia treści okazało się, że klientowi kończy się hosting w trakcie naszych prac. Jakie było nasze zdziwienie gdy pewnego dnia rano okazało się, że strona zniknęła. Stawiamy jednak na kompleksową obsługę i, pomimo że nie działamy w systemie WordPress, to sprawnie postawiliśmy stronę na jednym z naszych serwerów z przygotowanej wcześniej kopii zapasowej. Pozwoliło to na minimalizację czasu, w którym strona nie była dostępna.
Podsumowanie
Ostatecznie możemy powiedzieć, że projekt dla firmy Eurospiner zakończył się sukcesem i wszystkie postawione cele zostały zrealizowane. Klientowi zależało na tym, żeby jego wkład w dalsze utrzymanie strony był tak mały jak to tylko możliwe dlatego teraz przechodzimy do etapu administracji i zarządzania stroną.
Dzięki naszym rozwiązaniom strona Eurospiner nie tylko zyskała nowoczesny wygląd i funkcjonalność, ale także stała się bardziej przyjazna dla użytkowników i łatwiejsza w zarządzaniu.
Adam Naworski