W jednym z naszych case study przedstawiliśmy już projekt, który zrealizowaliśmy dla Swiperight – firmy działającej w branży fotograficznej.
Zaprojektowaliśmy od podstaw stronę internetową wykorzystując najnowsze technologie. Dzięki ich zastosowaniu zmniejszyliśmy czas ładowania na urządzeniach mobilnych z 6.5 sekundy do zaledwie 2.3 sekundy!
Nasze działania mają na celu maksymalizację liczby użytkowników wypełniających formularz kontaktowy, co zaowocowało zwiększeniem konwersji o imponujące 78% !
Tym razem Swiperight powrócił do nas z jeszcze większym wyzwaniem – stworzeniem dedykowanego systemu do zarządzania sesjami fotograficznymi.
W miarę jak liczba obsługiwanych klientów przez Swiperight rosła, zaczęło się pojawiać zapotrzebowanie na niezawodny i zautomatyzowany system zarządzania usługami.
Standardowe narzędzia dla freelancerów okazały się niewystarczające dla potrzeb Swiperight, a rozwiązania dedykowane dużym firmom były zbyt skomplikowane oraz nieintuicyjne.
Mając to na uwadze stworzyliśmy aplikację, która zawiera wszystkie niezbędne narzędzia do efektywnego zarządzania rezerwacjami klientów. Uwaga nasza skupia się przede wszystkim na bieżących potrzebach klienta, a także daje możliwość łatwego rozszerzania funkcjonalności w przyszłości , wraz z rozwojem firmy.
Dostępne narzędzia i ich ograniczenia :
Na rynku można znaleźć wiele narzędzi, które mogą pomóc w zarządzaniu spotkaniami oraz sesjami fotograficznymi. Jednym z najpopularniejszych jest Calendesk, oferujący możliwość zarządzania spotkaniami oraz integrację z takimi usługami jak Zoom, Zapier czy Stripe.
Jednakże żadna z dostępnych w Calendesk opcji nie spełniała oczekiwań naszego klienta, Swiperight. Nawet najbardziej rozbudowany pakiet "Pro" umożliwiał wysłanie tylko 1000 emaili oraz 100 SMS-ów miesięcznie.
Dla Swiperight kluczowe jest, aby ich klienci byli na bieżąco informowani o etapie realizacji usługi. Ze względu na specyfikę ich działalności, wymaga to wysyłania znacznej liczby wiadomości. Korzystanie z gotowych rozwiązań, takich jak Calendesk, prowadziłoby do niekontrolowanego wzrostu kosztów.
W odpowiedzi na te wyzwania stworzyliśmy dla Swiperight dedykowany system zarządzania sesjami fotograficznymi. Dzięki niemu mogą bez problemu wysyłać klientom nawet do 100 000 emaili i SMS-ów miesięcznie, utrzymując tym samym wysoką jakość obsługi i kontrolę nad kosztami.
Skalowalność wraz z klientem :
Z myślą o elastyczności i możliwościach skalowania wraz z rozwojem klienta, zdecydowaliśmy się na architekturę opartą o mikroserwisy. Taki wybór pozwala na proste i efektywne zwiększanie przepustowości aplikacji.
Mikroserwisy to nowoczesne podejście do projektowania i wdrażania oprogramowania, polegające na podziale aplikacji na mniejsze, autonomiczne moduły, które komunikują się ze sobą za pomocą interfejsów API (Application Programming Interface). Dzięki temu udało nam się osiągnąć najwyższą wydajność systemu, a nieprzerwane odbieranie powiadomień od klientów nie wpływa negatywnie na funkcjonowanie całości.
Wprowadzenie 'reverse proxy' pozwoliło nam na ukrycie struktury całego systemu, co przyczyniło się do zwiększenia bezpieczeństwa aplikacji. Klient łączy się z jednym adresem, a my zarządzamy całym procesem i infrastrukturą!
Szybki dostęp do zmieniających się danych
Kolejnym kluczowym aspektem dla naszego klienta było uzyskanie natychmiastowego dostępu do informacji o rezerwacji usługi przez daną osobę.
By sprostać wymaganiom klienta zastosowaliśmy inne podejście techniczne, niż w przypadku typowych stron internetowych, czy blogów (stosunkowo niewielka zmienność danych). Do stworzenia panelu....
W związku z tym zastosowaliśmy inne podejście niż w przypadku blogów czy stron wizytówek, gdzie zawartość strony nie ulega częstym zmianom. Do stworzenia panelu administracyjnego wykorzystaliśmy nowoczesny i sprawdzony framework Vue.js, który umożliwia tworzenie efektywnych i responsywnych interfejsów użytkownika.
Dzięki temu podejściu udało nam się dostarczyć panel administracyjny najwyższej jakości, który natychmiastowo reaguje na nowe rezerwacje, zapewniając naszemu klientowi bieżący dostęp do dynamicznie zmieniających się danych.
Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie dostarczyć klientowi najwyższej jakości panel administracyjny, który reaguje natychmiastowo na pojawiające się kolejne rezerwacje.
Zapewnia to bieżący dostęp do dynamicznie zmieniających się danych.
Prostota w połączeniu z bogactwem funkcji
Zapewnienie prostego i intuicyjnego interfejsu użytkownika stanowiło dla nas kolejne wyzwanie, z którym musieliśmy się zmierzyć podczas realizacji projektu. Wcześniej klient korzystał z narzędzia opartego na WordPress, gdzie wiele nieużywanych elementów interfejsu utrudniało pracę.
Używane przez klientów narzędzie oparte na WordPress zawiera wiele nieużywanych elementów interfejsu, które w znaczący sposób utrudniają płynną pracę całej aplikacji .
W odpowiedzi na te potrzeby stworzyliśmy niezawodne, przejrzyste i niezwykle elastyczne rozwiązanie, które umożliwia naszemu klientowi pełną kontrolę nad systemem. Jedną z dodanych przez nas funkcjonalności jest edytor szablonów emaili, które są wysyłane do klientów.
Moduł analizy dla lepszego zarządzania biznesem
Dla każdej osoby prowadzącej biznes ( ważna jest pełna kontrola wyników swoich działań) ważne jest śledzenie swoich wyników. Dostarczyliśmy taki w naszej aplikacji, żeby w prosty można było dokonać analizy zainteresowania sesjami w wybranych okresach. Umożliwiliśmy także możliwość sprawdzenia którymi typami sesji w danym momencie klienci interesują się najbardziej. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie usługi idealnie pod zainteresowanie klientów, co przekłada się na większe zyski firmy.
Dla każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą ważna jest pełna kontrola wyników swoich działań i śledzenie zachodzących na bieżąco zmian. W naszej aplikacji w prosty i przejrzysty sposób można dokonać m.in. analizy zainteresowania klientów sesjami zdjęciowymi w wybranych zakresach czasowych, czy wybór konkretnego rodzaju sesji. Dzięki takiej rozbudowanej funkcjonalności jest możliwość ścisłego dostosowania usługi biznesowej do potrzeb klienta.
Rozwiązanie backendowe
Aby zapewnić najwyższą jakość modułów zarządzania i powiadomień zdecydowaliśmy się na użycie języka Rust. Pozwoliło nam to na zapewnienie szybkości aplikacji niespotykanej w Pythonie który używany jest przez firmy chcące bardzo szybko dostarczyć aplikacje kosztem jej prędkości.
Język Rust zdobywa coraz większą popularność wśród gigantów technologicznych, takich jak np. Amazon, Dropbox, Google, Facebook, Microsoft, głównie ze względu na swoje zaawansowane cechy dotyczące wydajności i bezpieczeństwa.
Dzięki zastosowaniu tego języka programowania czas wykonania aplikacji jest porównywalny z napisanym w Pythonie bez uszczerbku na prędkości działania.
Dzięki zastosowaniu Rust jako języka backendowego, nasze rozwiązanie łączy wyjątkową wydajność z wysokim poziomem bezpieczeństwa, co przekłada się na stabilność i niezawodność aplikacji.
Podsumowanie
Dzięki naszemu podejściu i zaawansowanym rozwiązaniom udało się połączyć prostotę obsługi z bogactwem funkcji, które ułatwiają zarządzanie i rozwój biznesu naszego klienta.
Jeśli jesteś zainteresowany naszymi usługami i chciałbyś dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojej firmie, zapraszamy do kontaktu. skontaktuj się z nami już dziś. Razem opracujemy optymalne rozwiązanie, które przyczyni się do sukcesu Twojego przedsiębiorstwa.
Adam Naworski